"Diavolii de români nu au abandonat realismul negru, dar de data aceasta îl dublează cu un umor suprarealist în surdină, care atenuează puterea acestei tendinţe" scrie Le Monde despre filmele "Aurora", de Cristi Puiu, şi "Marţi, după Crăciun", de Radu Muntean.
"Marţi, după Crăciun" filmul lui Radu Muntean este văzut ca o poveste deja cunoscută. "O poveste spusa de mii de ori. Si totusi, aici nu exista niciun fel de patos, ci doar anatomia dubiului, a remuscarilor si a culpabilitatii, concentrate intr-o decizie ce contine toata cruzimea vietii", scrie Jacques Mandelbaum.
"Aurora", de Cristi Puiu, este o poveste despre "trei ore de plimbare, intr-un oras obisnuit, a unui om obisnuit, care se transforma, incet, intr-un asasin obisnuit", scrie acelasi critic.
"Niciun cuvant, niciun sunet, niciun gest mai inalt decat altul. Cu o camera centrata pe personaj, cu o abordare strict comportamentala, este o lenta incursiune in creierul unui individ obisnuit, pe care nimic nu il distinge de spectatorul care il priveste", scrie Le Monde.
"Din acest efect de oglinda se nasc senzatia halucinanta si sentimentul ororii, care ii dau acestui film o ciudatenie stupefianta. Sfarsim totusi afland ca acest barbat in hanorac se numeste Viorel, ca sotia sa l-a parasit pentru un altul, iar el nu a putut suporta acest lucru. Este o epopee mentala despre banalitatea raului", concluzionează Le Monde.
sursa:www.cancan.ro
Gabriel Dima
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu